feng shui master Zhi Hai 5 elements Mother's Day and Zodiac Gifts photo bloggerheader5elements_zps4e5774a5.jpg

While my Site is Being Translated to English Please See Some of my Services Here:

Traditional Feng Shui Master: With over 3 decades of formal eduaction and experience I am able to provide Feng Shui consulting to commercial (business) Fengshui, Home FengShui, Outdoor FengShui (the Emperor's Walk), Personal Guidance and assistance in determining if a new real estate decision has the fundamental elements for happiness and success.

Most all of my clients are happy to report that they have experienced dramatic success as a result of the fundamental principles I have instructed them on. My education and practice as a licensed Chinese Architect and my work on many large municiple projects in China has given me a depth of experince not often found amongst Feng Shui practioners.

Practicing in the United States and throughout the world has allowed me a breadth of vision that I hope will benefit my clients directly.

Saturday, July 5, 2008

B.图批风水

图批风水:如果你不在美國,或遠离美東地區,也可以通過圖批風水的形式來進行。此時你需要提供的資料為1. 房子的平面圖。2. 房子的坐向。3. 周圍环境的照片。4. 如果是住家,入住者的生日。5. 如果是商用,老扳的生日。6. 郵寄或電郵均可。

越洋批图看风水
最近接到大陸的一通國際長途感謝電話:“非常感謝你,智海大師,自從按照你的意見調整了家宅風水之後,我太太的癌症也正在逐步地得到控制,精神狀態也好多了,真不知道該如何感謝你”。我說: “這是我應該做的,只是不要再懷疑中國的文化魄寶,風水的魅力啦!”
情況原來是這樣的:這位遠在大陸的客人,所住的三層三家庭的樓內,連續出現了不幸的消息,一家庭鬧翻了天,以離婚來收場;另一家庭出現了車禍;而他的家庭則是太太患上了癌症,不幸的事情連續光顧這座家屬樓,大家開始猜測這棟樓的風水是否出現了問題,他們遠在美國的朋友,聯系到了我,讓我們幫他們做圖測風水。
按照我的要求,幾天之後,他們把房子的詳細平面圖及周圍環境圖片傳真過來,并附有方向及全家的生辰八字。先查看外部環境,雖不是聚財,聚氣局,但也不屬於大凶局。再查看詳細的平面布局圖,我大吃了一驚,如此壞的風水布局,也不知出自那個建築師之手。大門直沖廁所門,蹲便池及廁所的窗口,這是典型的穿心煞,再細查大門、主臥、灶口均不在主人的吉方。流年太歲到門,真是凶上加凶。我對他們提出以下幾點要求,督促他們趕快進行修改。
按照我的要求及時化解流年大門太歲,俗話說:
(1) 太歲當頭坐,冒犯必有禍。
(2) 按照我的設計,在新的位置開廁所門,把原來的廁所門給徹底地封起來。
(3) 調整房間及調整床頭,睡在天醫臥,頭枕天醫方。
(4) 液化氣灶頭調到天醫方,即天醫灶。
(5) 所有要求均在我所擇的日子裡進行。
幾個月後,就如前文所說,收到了越洋的感謝電話!所以說,當你的家庭出現健康、婚姻、經濟的問題時,要及時請教風水師;當問題還沒有出現時,也要請教風水師,把家裡調整到最好的風水格局,帶給你及全家更多的健康、幸福和財富!